Tips voor het boeken van uw cottage:

Kijk naar kortingen zoals:
- Vroegboekkorting
- 55+ of jonge gezinnen korting
- Prenatal / Babybox
- Last minute aanbiedingen
- Bungalowrace
- Waanzinnige woensdag
- Etc.

Prijzen kunnen per site (.nl .be .de .fr of .eu) en per dag wijzigen. Dit komt omdat de verschillende boekingssystemen* gebruik maken van vraag en aanbod.

Kijk ook naar de nationale vakanties. Deze zijn bijvoorbeeld voor de herfstvakantie of de voorjaarsvakantie verschillend. Het kan daardoor zijn dat de prijzen op de site van CP Nederland hoger zijn dan bijvoorbeeld op de site van CP België omdat de herfstvakantie in Nederland eind oktober ligt en in België begin november.

Als je zeker wilt zijn van een bepaalde cottage op een bepaald park, of gebonden bent aan een bepaalde periode, is het verstandig om zo vroeg mogelijk te boeken en gebruik te maken van de vroegboekvoordelen, zoals de gratis voorkeursligging en de activiteitenvouchers. Als de ligging van de cottage of het park u niet zoveel uit maakt kunt u beter later boeken en daardoor gebruik maken van bepaalde last minute aanbiedingen. Houdt er bij speciale acties of last minute aanbiedingen wel rekening mee dat bepaalde cottages of periodes uitgesloten kunnen worden, evenals de Friendsvoordelen.

Houdt er rekening mee dat als boekt op de site van CenterParcs.de of CenterParcs.fr dat u onder de voorwaarden van dat land boekt. Dus als u een cottage boekt op de Duitse of Franse site en u hebt vragen dan heeft wel met de Duitse of Franse klantenservice te maken. De Nederlandse/Belgische klantenservice kunnen u dan niet helpen.

Als u een keuze heeft gemaakt voor een park en cottage kijk dan zeker ook naar de prijzen van de andere cottages. Doordat het systeem automatisch kijkt naar vraag en aanbod* kan het zomaar zijn dat een 6 persoons Comfort goedkoper is tijdens de gekozen periode dan de door u gekozen 4 persoons Comfort cottage of dat een Premium cottage goedkoper is dan een Comfort cottage. Ook als u boekt van bijvoorbeeld woensdag tot zondag, kijk dan ook naar de prijzen van maandag tot maandag. Vergelijken loont altijd!

Waar moet u nog meer rekening mee houden?

Als u boekt via de Nederlandse website:
- De prijs die u ziet in het eerste scherm is de totaalprijs inclusief reserveringskosten en toeristenbelasting voor het maximale aantal gasten. Boekt u een 4 persoons cottage en u geeft maar 2 personen aan dan gaat de totaalprijs iets naar beneden in het volgende scherm.
- Indien u een comfort cottage boekt dient u zelf het voor het aantal personen een bedlinnenpakket te selecteren in het volgende scherm. Dit zit niet standaard in de totaalprijs inbegrepen. Indien u geen bedlinnen selecteert dient u dit zelf mee te nemen of op het park zelf te regelen/betalen.

Als u boekt via de Belgische website:
- De prijs die u ziet in het eerste scherm is de totaalprijs inclusief reserveringskosten maar exclusief toeristenbelasting
- Toeristenbelasting (alleen voor het aantal personen dat u opgeeft. Wordt wel gerekend over het totaal aantal dagen)
- Indien u een comfort cottage boekt dient u zelf het voor het aantal personen een bedlinnenpakket te selecteren in het volgende scherm. Dit zit niet standaard in de totaalprijs inbegrepen. Indien u geen bedlinnen selecteert dient u dit zelf mee te nemen of op het park zelf te regelen/betalen.

Als u boekt via de Duitse website:
- De prijs die u ziet in het eerste scherm is de totaalprijs inclusief reserveringskosten maar exclusief toeristenbelasting
- Toeristenbelasting (alleen voor het aantal personen dat u opgeeft. Wordt wel berekend over het totaal aantal dagen)
- Indien u een comfort cottage boekt dient u zelf het voor het aantal personen een bedlinnenpakket te selecteren in het volgende scherm. Dit zit niet standaard in de totaalprijs inbegrepen. Indien u geen bedlinnen selecteert dient u dit zelf mee te nemen of op het park zelf te regelen/betalen.

Als u boekt via de Franse website:
- De prijs die u ziet in het eerste scherm is de totaalprijs inclusief reserveringskosten maar exclusief toeristenbelasting
- Toeristenbelasting (alleen voor het aantal personen dat u opgeeft. Wordt wel berekend over het totaal aantal dagen)
- Het bedlinnen voor Comfort zit in de huurprijs inbegrepen. U hoeft deze dus niet zelf mee te nemen of op het park te regelen/betalen.

Wist u dat?

Indien u een voorkeur heeft voor een bepaald cottagenummer maar deze staat niet meer in het overzicht van beschikbare cottagesnummers betekend niet automatisch dat dit cottagenummer niet meer beschikbaar is. Elke keer dat een cottage geboekt wordt verdwijnt er een nummer uit het overzicht omdat er een "tijdelijk" cottagenummer wordt gereserveerd. Als u dus een voorkeur heeft voor een bepaald nummer kunt u contact opnemen met het Centerparcs Contactcenter om te vragen of het nummer wat u wenst al door iemand is geboekt als voorkeur. Is dit niet het geval dan kunt u alsnog dit nummer reserveren. Er staat namelijk in de voorwaarden dat het toegewezen nummer wat u ontvangt (als u zonder voorkeurnummer boekt) tot op de dag voor aankomst kan wijzigen.

Als u een VIP cottage boekt waarbij "Broodjes dagelijks aan de deur bezorgd" zit krijgt u alleen voor het aantal personen waar u toeristenbelasting voor betaald broodjes. Dus als u een 4 persoons VIP boekt en maar 3 personen opgeeft krijgt u dus maar voor 3 personen broodjes per persoon per dag en niet voor 4. Ook krijgen kinderen maar 2 ipv 3 broodjes. Dit kunt u makkelijk oplossen door tijdens het boeken iedereen als volwassenen op te geven. Als u later de persoonsgegevens in gaat vullen dan vult u wel de correcte geboortedatum van het kind in. Dan krijgt u dus wel 3 ipv 2 broodjes per persoon per dag (slim trucje).

Stel u boekt een 6 persoons cottage en u gaat maar met 4 personen en u krijgt tijdens uw verblijf visite van familie of vrienden die mee willen gaan zwemmen (of Baluba / Jungle Dome), betaal dan toch voor 6 personen toeristenbelasting. U krijgt namelijk het aantal zwemkaartjes / digitaal armbandje afhankelijk van het aantal personen waar toeristenbelasting voor wordt betaald en niet voor het aantal wat in de cottage kan. Voordeel is ook dat personen die wel al ingeschreven staan in het systeem (ook kenteken) geen kosten betalen als bezoeker of voor het parkeren.

Bonuscheques.
Indien u 1 bonuscheque van €50,- koopt krijgt u voor €55,- aan cheques (11 stuks van €5,-). Cheques zijn per €50,- te koop en alleen vóór uw verblijf te boeken. Dit kan tijdens het boeken onder services of later nog via de App maar wel vóór uw verblijf begint.
U kunt deze overal inleveren op het park (Niet geldig bij arrangementen. De vouchers kunnen niet ingewisseld worden voor cash en er wordt niet op het bedrag teruggegeven. Geldig tijdens het verblijf in het park voor uitgave in restaurants, bij activiteiten en in de shops. Er geldt een maximum van 10 Center Parcs bonus cheques per cottage. Uitzonderingen: niet geldig in de supermarkt van De Huttenheugte, supermarkt van Parc Sandur, Gametown, restaurants van Marina De Eemhof, Montana Snowcenter, Waterskicentrum).
Ook belangrijk: vouchers zijn alleen geldig op het betreffende park waar u geboekt hebt, als u bijvoorbeeld op Het Meerdal verblijft en even wilt gaan drinken op De Limburgse Peel dan gelden de vouchers daar niet. De vouchers zijn tevens alleen geldig tijdens het geboekte verblijf, dus u kunt de overgebleven waarde niet meenemen naar een volgend verblijf of laten terugstorten.
Op de parken waar nog geen digitaal polsbandje worden gebruikt krijgt u 11 papieren cheques van €5,-. Let er op dat u geen geld retour krijgt op een bonuscheque. Bijvoorbeeld: u moet €4,15 afrekenen en u doet dit met een bonuscheque van €5,- dan krijgt u dus geen €0,85 retour.
Op de parken waar wel al gewerkt wordt met een digitaal polsbandje staat het saldo van de cheques op het bandje. Let er wel op dat het saldo op alle polsbandjes staat. Dus ook op bijvoorbeeld die van uw kind(eren). De werkwijze op het bandje is identiek aan de papieren cheques. De waardes blijven €5,-. Bijvoorbeeld: u moet €4,15 afrekenen en u doet dit met een bonuscheque van €5,- dan blijft er geen saldo van €0,85 op uw polsbandje staan.
Ook dient u, indien u met vouchers wil betalen, altijd te bestellen bij een medewerker en niet digitaal via de QR code die op de tafels staat. Ook dient u direct te zeggen dat u met bonuscheques wilt betalen.

*
Doordat de verschillende sites van CP niet zijn gekoppeld aan maar 1 boekingssysteem maar allemaal een eigen boekingssysteem hebben kunnen de prijzen dagelijks anders zijn. Dit heeft te maken met vraag en aanbod. Het systeem kijkt dan naar hoe vaak (of hoe weinig) een bepaalde cottage geboekt wordt. Hierdoor is het dus mogelijk dat een 4 persoons cottage ineens duurder is dan een 6 persoons cottage of een Premium cottage goedkoper is dan een Comfort cottage. Dit klink raar maar het wordt in de gehele vakantiesector gebruikt. Er komen geen medewerkers meer bij kijken die de prijzen dagelijks bepalen. Er wordt een standaardprijs in het systeem gezet en het systeem gaat dan zelf dagelijks rekenen.